lördag 10 april 2010

vårskyltning...


Hej igen go vänner!
Nu har vi skyltat om lite.Behövde fräschas upp och tvättas fönster!
Svårt att fota fönster men gjort så gott det går!
Här visar jag lite av den bruna limited edition glasyren som inte går att få fram mer va pga av att det ej säljs ekaska längre hos min grossist!
Idag har det varit full rulle i butiken igen..Inte lätt när man jobbar ensam och det blir köer! Mitt i alltihopa gick det en propp.Så vi körde en stund med halva butiken i mörker.Har ett proppskåp bakom en dörr som är igenskruvad med krokar och annat .Sen va det slut på proppar av den gamla hederliga sorten.Fick improvisera och sno en propp från ett annat rum..
Kunderna va nöjda så länge kassa apparaten funkade ..ha ha ha
Har fyllt på igen så det finns fortfarande mycket smått och gått att fynda.Jag har en hel del som andra tar in som vårnyheter på halva priset..Så varför handla där det är fullt pris..*L*

Se så mycket fint vi skyltat med allt utom keramiken är det halva priset på!

Denna helt underbara spets duk 90x90cm hittar i mina auktioner på tradera sök på abbi.s eller klicka på länken längst upp till höger ligger ute 1 vecka!


3 kommentarer:

coyoteros sa...

kul att du prövar nya säljmetoder,,synd att jag inte samlar på spetssaker,för jag brukar inte vika ner mej i första taget i bjudandet på tradera,,brukar bjuda högt sista halvminnuten,,lyckas för det mesta..ibland bjuder nån över och då kammar säljarn in storkovan,för då räknas mitt bud som näst högsta,,,och vinnaren får ta fram stora plånboken...hoppas det går bra med auktionen..första..andra..å tre..

Anonym sa...

Tar andra för sig kan väl du också göra det. Jag håller med om mycket men det skulle inte göra något om du var lite mer öppen när man kommer in i affären.
Då känner man sig ännu mer välkommen.
Ha det!
Anneli

Krukmakeri hemjord sa...

Anneli:
Öppen.. stort? Räcker det inte att vara trevlig ,prata med kunderna och se till att man får bra service*L*

Jag har väl inte direkt lust att lämna ut mig till en kund! Nora må vara litet men där går nog gränsen för mig *L*

Ha de så bra*L*
annbritt