onsdag 7 april 2010

Nu ryker det!


Hej mina bloggläsande vänner!
Först måste jag tacka för allt stöd och glada tillrop som ni ger mig när vi pratar om "butiksklimatet" i staden!
Jag har förstått att en del inte vågar säga det öppet i denna form då det kan läsas
av alla.Det gör ingenting då
jag vet att jag har ert stöd.
När man sticker hål på en böld så hoppas man ändå att fler vågar ta ställning. Vi behöver samarbeta me
n då kan man inte först göra en massa folk förbannade och sen tro att dom vill samarbeta efter det.Det är att börja i fel ände av nystanet*L*
Detta fenomenet som pågår är inte unikt!
Det vill säga att man startar upp verksamheter som kolliderar med redan etablerade verksamheter !
Jag har hört det från andra kollegor i andra städer!
Kan det vara typiskt kvinnligt ?
Sen kan man fråga sig varför man in
te gör marknads undersökningar innan man startar nått nytt!
Varför är inte arbetsförmedlingen mer restriktiv med sina
"starta eget bidrag"?
Man kan inte få EU-bidrag om man konkurrerar med någon annan så varför kan man få starta eget bidrag på svagt
underbyggda affärsplaner ?
Då är det några som ställer sig upp och skriker..
Det är en fri marknad att konkurrera och konkurrens gynnar kunden! Håller med till viss del i detta.Det kan gynna kunden om priserna kan pressas.M
en om företagaren inte kan pressa priserna då försvinner butikerna en efter en och då gynnar det inte kunden om den får åka någon annan stans att handla sina varor!

Sug på den ett tag!



Visar lite nytt från verkstaden..håll till godo!



5 kommentarer:

Lena Eriksson sa...

Go kväll Annbritt!

Bra skrivet tycker jag. En stor eloge till dig för att du står för det du tror på. Det är inte alla som vågar det... tyvärr!

Du har mitt stöd det vet du!

Kram Lena

Annelis hantverk sa...

Men oj så härliga krukor och vilka mängder med fåglar, har aldrig sett nåt liknande!
Ha en fin helg!

Leontina sa...

Åh, Ann-Britt, vad jag längtar till Nora. Måste ta mig en dag där snart och komma in och frossa lite. Hoppas allt flyter, snart är det sommar och turisterna kommer och med dem min käre själsbror hoppas jag. Kram och trevlig helg!

Unknown sa...

Fina saker du har gjort som vanligt! Var inne och handlade te och kaffe och choklad i Karlskoga idag! Ha de gott!

//Cissi

Krukmakeri hemjord sa...

Jag fick rapport att du var där..cissi*L*

kram