söndag 27 september 2009

Annbritt i Svampskogen !


Nu ni ......Annbritt har varit ute i skogen idag och plockat svamp och lingon!
Har inte varit ute så här sen jag var tonåring då jag ofta tältade
eller bodde i KFUM:s hus i kilsbergen med min äldsta sons pappa.
Jag är ingen duktig svampplockare heller då jag inte ser
svamparna utan kliver på dom.
Det va riktigt skönt,faktiskt!
Jag var ute efter att plocka lite växter att sätta i krukorna i trädgården
men det blev inte så mycket sånt.
Fika blev det i alla fall.


Se så vacker korg vi fick ihop.Lingonen ska bli rårörda
till biffarna ikväll. Karljohan svampen som jag var
säker på blir svampsåsen*L*

Är denna giftig?

Helskönt växtsätt men går dom att äta?
Växer snett;)


Vad är detta för svamp?
Tar tacksamt snabbt emot kunskaper angående svampen jag hittade!
ha de gött

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skylten i Karlskoga är jättefin!!

Härligt att gå i skogen, även om man inte är ute efter nåt speciellt så mår man så gott när man får avsluta med gott fika!

Jag äter inte svamp, är värdelös på namn och om de är ätbara eller inte =) Så jag är ingen större trygghet i det ämnet *s*

Önskar dej en fin vecka
Kram Maria

coyoteros sa...

ser kul ut,,du ser ut som en riktig mysig sagotant i storskogen,,,du har tydligen många strängar på din lyra,,ja där ser man...

Lisas torp sa...

Jättefin skylt!
Ja, visst är det skönt att gå i skogen oavsett om man hittar nåt.
En del av dina svampar ser inte riktigt OK ut ha-ha!!!

Den nedersta ser ut som en björksopp, men ser rätt ankommen ut.
TACK för titten hos mej!
Kram
Lisa

Krukmakeri hemjord sa...

Hej lisa
Jag kan tala om att "björksoppen" ser ännu värre ut idag ha ha ha .Ska göra ett nytt försök i en annan skog för jag ser ju hur mycket kantareller folk hittar så varför kan inte jag*L*

Lilla Rummet sa...

Hej! Tack för titten hos mig.
Finns det något härligare än att gå i skogen, det är så rogivande och man rensar tankarna. Svamp skall det finnas gott om sägs det, men jag hittade bara 3 stackare i förra veckan.
Du har en intressant blogg så jag följer den nu.
Ha de gott
Kramiz Britt

Katta sa...

Tack för din kommentar så jag fick hitta hit.Åh vad roligt att du jobbar med keramik! Har hållit på lite med det för skojs skull kanske kommer jag att börja igen, de har en öppen keramikverkstad som närmsta granne till min sons fritids där även han ska börja gå.Kram Katta