onsdag 26 maj 2010

Anmäld till miljö och hälsa!


Idag har det beskickats och dekorerats för fulla
muggar..ja inte muggar för det gjorde jag igår*L*
utan lökhinkar i 5 liters format
samt en hel del annat!
Nu känns det som jag är en keramikaffär.
Snacka om skillnad på försäljning
nu när vi byggt om.
Vilken härlig respons..
Hade en dam som sa-Va skönt att slippa allt
krims krams ha ha ha


Måste bara få berätta en rätt lustig sak!
Fick brev från miljö & Hälsa igår .Öppnade det
med nyfikenhet.......
Döm om min förvåning så har något person
som inte har något liv uppenbarligen känts
sig tvingad att ANMÄLA mig för att jag har
min katt i butiken.Det har jag haft i 7 år
och det är t.om kunder som bara kommer
in för kattens skull.
Personen var allergisk..Men hur många är inte
allergisk mot damm och dofter vilket inte
kan undvikas hos mig (te,kaffe,keramikdamm)
Miljö och Hälsa tyckte jag skulle sätta upp en skylt
för det är inte förbjudet att ha djur med sig i butik.
Det roliga är att jag har en stor dörrmatta sen ett tag
tillbaka som det står"cat inside" på..
Men som den ordningsamme jag är satte
jag upp en stor skylt ovanför Foppas korg
oxå (se ovan)



Det jag inte riktigt har förståelse för är
varför man inte istället ber mig att
plocka bort katten dom minuterna
som man befinner sig i butiken utan
ringer och anmäler!
Personen hade nog hoppats
på att jag skulle få böta!!!!!


3 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Ja ibland kan man undra om folk inte har något eget liv utan måste jävlas med allt o alla
Trevligt inslag med katten i affären
Väldigt fina lökhinkar
Hälsa katten från mig

trädgårdsdrömmar sa...

Oj så läckra lökhinkarna är Säljer du dom på webben?Och i så fall vad kostar dom.Gunsan

Krukmakeri hemjord sa...

Gunsan:Har dom inte på webben då dom kan vara komplicerade att skicka..Allt går ju men det blir nog inte lätt!

Dom kostar utan rep 650:-

Ewa: Dom har inget liv*L*