söndag 16 maj 2010

vilken dag!


Hej på er!
Vilken dag!
Vi for till Askersund för jag såg att en tavla
som min morfar målat skulle auktioneras
ut.Jag har inga och min mamma har
inga tavlor efter honom så detta
var enormt roligt.För auktions
firman va han okänd så jag fick den billigt!

Hade läst att Stjärnsunds slottcafe skulle öppna idag
så dit for vi för att äta

Kakbuffé..Hur mycket kakor tårta wienerbröd
etc inkl dricka och hur mycket kaffe
som helst för 85:-..Mådde smått illa
när vi åkte ..

Blev ett stopp till hos "stockhammars"
Ligger mellan avfarten till stjärnsunds
slott och avfarten till Askersund.
Hittade mina sommarsnickisar att
jobba i hos dom !
En fantastisk butik i en gammal lada
och hela tre våningar
350kvm butik .Inte bara den vita trenden
som alla inredningsbutiker har på landet
med samma och åter samma leverantörer.
Här hade man verkligen tänkt till
och hittat en egen nisch,imponerad*L*
Kan verkligen rekommendera en utflykt dit!


7 kommentarer:

annika sa...

Kul att tavlan blev din! Det är ju speciellt när en nära släkting har målat och det finns kvar till eftervärlden.
Log då jag såg dina fina snickarbyxor....jag köpte ett par i onsdags och har tagit av dem endast då jag ska sova! Hur sköna som helst.
Ja de har verkligen mycket att titta på och önska sig där på Stockhammar.
Kram annika

Maria Ekberg sa...

Kära kollega... hittade din blogg när jag googlade på krukmakeri och mindes vårt möte på porslinfestivalen i Lidköping -03, tror jag? Du är lika driftig som vanligt, ser jag. Fin blogg, fin hemsida.
Håller på att ta mig i kragen och lagt upp en blogg, ska bli keramiker igen efter tio år som it-företagare. Har rätt nyligen flyttat till Österlen och håller på att sätta upp verkstan, det är med en viss vånda och tvekan jag ger mig in i yrket igen... Dina snickisar blir bra, rätt image!
Hälsningar Maria

Krukmakeri hemjord sa...

Mmmm är dom inte snygga*L*

Unknown sa...

Roligt att du hittade tavlan och att den sedan blev din. Härliga snickarbyxor. Jag skulle också vilja ha sådan men vanliga brallor.
Ha de gott!
//Cissi

Anonym sa...

Vad roligt att tavlan "kom hem" igen, det är jättefin. Jag har också en tavla som min morfar har gjort och den släpper jag inte för nåt i världen =)

Jag vet ju vad det beror på ang den försvunna känseln, det är efter trafikolyckan när nacken skadades och det ligger nerver i kläm där. Så går jag till läkaren så blir det förmodligen bara ytterligare en bekräftelse på vad som sker. Fk vill att jag ska operera, men läkare avråder och jag vill inte, det finns en hel del risker när man ska börja pilla i dom områdena...
Möjligen skulle jag kunna gå iväg för att få det dokumenterat...

De byxorna var himla snygga =)

Ha det gott
kramis

Ewa`s Galleri sa...

Hittade just din blogg, vad mycket fint du gör, och affärerna verkar jättefina, måste nog ta en sväng till Nora i sommar,
gillar din katt på rygg i naturlig storlek, är den färdig??
Jättefräsiga jobbarbyxor

Suss sa...

Jättefina brallor och himmel vad jag längtar till Nora och att gå runt där i butiken och kolla, medan jag gosar med Foppa. Snart hoppas jag, (har jag sagt länge nu.....) KRAM!