lördag 8 maj 2010

Tekannor i långa banor!


Hej där ute!
Här har det varit tempo tempo i butiken,jättekul!
Så det har varit lite och göra men jag har hunnit
att dreja undan en del .Det har blivit ett par dussin
muggar 4 dussin skålar och 2 dussin tekannor denna vecka.
Fick göra om tekannorna för sambon tyckte dom
inte dom blev tillräckligt låga.
Linda min kära praktikant hon putsar och putsar mellan kunderna!
Foppa höll i bränningen
Så ni höll tummarna bra!
Nu ska han bara glaseras oxå!


Lite häftiga detaljer på dom omgjorda tekannorna!

Sen har sambon fyllt år så idag blev det tårta
från Bagarna brödbod i Karlskoga..jummi

Mina goa runda änglar finns det kvar av
bara 19.50 styck!


8 kommentarer:

Leontina sa...

Jag gillar dina tekannor, tids nog ska jag ha en, men det är inte dags än. Platsen är upptagen av min gula 60-talskanna från Gabrielverken, men den har en spricka, så....... Härligt att Foppa höll, den är så otroligt fin!. Den..... han menar jag! Kram

agge sa...

Uuuuuurläckra tekannor.Agneta

Butik Östergården sa...

Vad kul att det verkar gå bra för dig och att du har mycket att göra.
Här rullar det på som vanligt. Tidigt uppe sent i säng. Har hjälp båda döttrarna att flytta, den yngsta Sussi förra helgen och den här helgen Erika.
Känner mig lite mör i benen. Kan inte fatta varför de alltid bor högst upp...

Ha det gott!

Kram Helen

Butik Östergården sa...

Du har så rätt så! Jag plockar nästan aldrig med mig något från butiken. Betalar i så fall inköpspriset.
Målinriktade och envisa! Ja det får man väl erkänna att man är.
Vad lustigt att våra karlar fyller på samma dag. Envisa oxar är de alltså båda två. Då passar de ju oss utmärkt eller hur!

Ha en go dag!

Kram Helen

Anonym sa...

Åh dessa vackra tekannor! Vad duktig du är!
Vad roligt att Foppa höll, kan tänka mej att det var med spänning du öppnade ugnen efter bränningen!

Bagarns brödbod i Kga, det saknar man ska du veta. Där var man stammis med barnen =)

Grattis till maken!

Kram och må så gott!

coyoteros sa...

puh..har kollat in dom fina tekannorna,,ser svåra ut att göra,,,undrar, hur lägger man upp tillverkning av en hel serie,,gör man en i taget helt färdig..eller del för del å sen sätter i hop allt..

när jag själv jobbade som byggsmed och fick i uppdrag att att tillverka många arbeten av samma sort,så gjorde jag varje del för sej,,åå till sist svetsade å nitade i hop allt tll färdig produkt,,lite olika blev dom men jag tjänade mycket tid,,och min förtjänst steg,,då jag hade styckpris av arbetsgivaren. mmmm

Krukmakeri hemjord sa...

coy ..om du tittar i bloggarkivet som ligger i högra marginalen så har jag ett inlägg med bilder hur en tekanna tillverkas*L*

Som du säger så gör man alla delar och den monterar man ihop dessa!

Bistels Brenneri sa...

Hei!! Flotte tekanner du lager.
Keramikk er gøy.
Takk for hyggelig kommentar inne hos meg.
Ja, det er Kult at hun valgte mine ting i utstillings-vinduet.
Ha en God dag.
Lisbeth :-))