fredag 17 december 2010

Nu är det snart jul..och jag kan inte bränna i min ugn!


En vecka kvar till jul ..var har tiden tagit vägen?

Idag har jag hållit på och felsökt på ugnen alltså är den ff trasig samt gjort drakmuggar i långa banor (se ovan).
Har pratat med 3 experter som alla sagt 3 olika saker...ha ha ha
Nr 1 säger att ALLA element måste bytas för den skulle aldrig gå upp så högt i temperatur om ett element är trasigt..Han ville heller inte sälja kantaltråd till mig för han hade så lite hemma ..Den andra säger jag har inga element hemma och trodde samtidigt att det va kontaktorn som va trasig(det hade han hemma)*L* Den tredje som jag trodde jag kunde köpa kantaltråd på rulle hos sålde inget under 10 000 spänn..-Va sa jag tror ni krukmakare snyter pengar ur näsan..- säger han och ger mig telefonnr till nr 1..Så den timmen i telefonen gav ingenting..
Sen kom elektrikern som gör en koll igen och konstaterar att 400 volt har jag*L*..kontaktorn verkar inte trasig(den vi tror).. Men när vi står där och mäter och mäter så börjar det blixtra och fräsa från en koppling..-Ha säger elektrikern där kan felet vara..Så nu är det bara att låta skiten svalna IGEN och efterdra alla kopplingar..Måste mäta ohm i veckan..oxå!
Inga mer bränningar före jul som det ser ut idag
Shit shit shit shit..

Så fina korgar vi har!

Bara fiiiina produkter!

För att inte tala om korgarna!

200 ska levereras på tisdag till en kund ,säger inte vem!


1 kommentar:

Suss sa...

Tack för en trevlig pratstund och goda kaffe idag.
Önskar jag var en av dem som får en korg från er. Jättefina! Kram